Scoor met een slimme sociale media strategie

Behaal je targets

Aanwezig zijn op de social media kanalen is vandaag een must. De vraag is niet meer: willen we aanwezig zijn op sociale media? Maar: welke doelen behalen we door gebruik van welke social media kanalen? Concrete marketingdoelstellingen behalen wij door goed na te denken over jouw sociale media strategie.

De perfecte sociale media mix

Wij gaan samen met jou na welke doelstellingen je wilt bereiken. Hieraan koppelen we de juiste kanalen en denken we samen verder over de inhoud.

  • Doelstellingen: wat wil ik bereiken met welk sociaal media kanaal? Een LinkedIn company page heeft namelijk andere kwaliteiten dan een Facebookpagina.
  • Doelgroep: wie zijn mijn klanten? Voor wie schrijf ik?
  • Timing: op welke dagen en uren post ik het beste?
  • Format: wat ga ik posten op welk kanaal?
  • Welke tone of voice kies ik – hoe wil ik overkomen als bedrijf naar mijn klanten?

Dit is een tijdrovende, maar cruciale oefening als je jouw targets wil halen. Na het bepalen van de sociale media strategie zit je al goed, maar dit is slechts de beginformule voor succes.

Alles samenbrengen in een content kalender

Een content kalender is nodig om structuur aan te brengen, zodat je weet wanneer je wat op welk kanaal wil posten.
Dit kan een doodgewoon Excel-bestand zijn die je per maand en per kanaal gaat aanvullen. Je legt vooraf alle posts vast en op die manier hoef je niet elke maandag, woensdag en vrijdag te stressen “omdat je iets moet posten op Facebook”.

De moeilijkheid zit hem hier om je volgers een goede contentmix voor te schotelen.

Meten, meten, meten

Je schakelt ons natuurlijk in omdat wij de kneepjes van het vak kennen om jouw doelstellingen te behalen. Het spreekt dan ook voor zich dat wij op regelmatige tijdstippen rapporteren met het nodige cijfermateriaal. Zo zorgen we ervoor dat zowel jij als wij op de juiste koers blijven varen.

Cathy, digitale consultant

Wil jij beter scoren met je sociale media?

Gerelateerde cases