Contentmarketing is een strategische marketingaanpak gericht op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content. Met deze content probeer je een duidelijk omschreven publiek aan te trekken en te behouden. En uiteindelijk om winstgevende acties van klanten te stimuleren.

De sleutel tot het definiëren van content marketing is dat de informatie die je presenteert waardevol en relevant is voor jouw doelgroep.

Wanneer is inhoud waardevol, nuttig en relevant?

Het belangrijkste doel van je contentmarketing is om iets unieks te creëren en de aandacht te trekken. Contentmarketing gaat over het maken van educatieve content met als doel mensen te helpen hun leven te verbeteren; om hen zoveel mogelijk informatie te geven zodat ze weloverwogen aankopen kunnen doen.

Als je het goed doet, gaan ze die aankoop via jou doen.

Unieke content

Unieke inhoud met unieke waarde kan de grootste troef van je bedrijf zijn. Wanneer je op je website iets aanbiedt die niemand anders heeft, verhoog je niet alleen je positie, maar geef je je lezers ook geweldige informatie die ze graag willen lezen.

Schrijf iets die je klanten graag lezen

Wanneer je inhoud maakt die je lezers willen lezen, maak je inhoud die je lezers willen delen. Hoe meer shares je krijgt, hoe meer links je krijgt en hoe meer potentiële bezoekers en leads en klanten je in de loop van de tijd zult bereiken. Dit soort dingen helpen je beter te presteren dan je concurrenten (vooral degenen die vergelijkbare inhoud naar jouw uploaden).

Om meerdere keren per week nieuwe content te verzinnen, het vraagt een serieuze inspaning. Pinpoint helpt je graag met je content marketing en zet voor jou een volledige strategie op.

Gerelateerde cases