Hoe Pinpoint het verschil maakte voor Arcadis
Vraag
Arcadis vond moeilijk de juiste profielen voor openstaande vacatures en had een sterke employer branding nodig.
Analyse
- Desk research: We deden een grondige analyse van de bedrijfsinformatie en van de concurrentie. En we gingen in gesprek met human resources.
- Diepte-interviews: We spraken met junior en senior medewerkers, met mensen die kort en lang in dienst waren, in Vlaanderen en Wallonië.
- Workshop: We hielden de heersende waarden binnen het bedrijf onder de loep met een verscheiden publiek van deelnemers.
Plan van aanpak
- Employer branding: We werkten voor Arcadis een duidelijke positionering en imago uit. De corporate brand werd vertaald naar een eenduidige service- en product branding. Die werkten we verder uit tot een eenduidige employer branding die toekomstige werknemers aanspreekt
- Boost van de brand awareness: Arcadis een bekend merk maken bij bedrijven, overheden, prospecten en organisaties. Het merk is zichtbaar online en offline.
- Boost van het imago en de reputatie van het merk: Arcadis zet z’n expertise, innovatieve karakter, en z’n waarden duidelijk in de kijker.
- Alle vormen van communicatie zijn op elkaar afgestemd: Marketing en communicatie, interne communicatie en arbeidsmarktcommunicatie liggen allemaal op één lijn qua tone of voice en design. Een gerichte communicatiestrategie verhoogt de naambekendheid. Een duidelijk communicatieplan stuurt de verschillende communicatiekanalen aan.