Content marketing plan
Content marketing is wellicht één van de belangrijkste elementen om jouw bedrijf kenbaar te maken. Alles begint met de contentstrategie en het content marketing plan: hier definieer je de persona’s, de kanalen, formats, …
Ook koppel je hier al realistische doelen aan de strategie: wat willen we juist bereiken binnen welke tijd? Zorg ervoor dat je doelen SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden) zijn.
Van strategie naar een content plan
We vertalen de strategie naar een plan om jouw doelstellingen te behalen. Wat omvat zo’n contentplan of contentkalender nu juist?
- Stel je doelstellingen voorop: laat alle doelen voldoende aan bod komen.
- Welke onderwerpen ga je behandelen binnen welk doel?
- Is er een mogelijkheid om content te recyclen?
- Hoeveel nieuwe blogs wil je per maand schrijven?
- Zijn er aankomende events die je wil aankondigen?
- Over welk materiaal beschik je? Presentaties, afbeeldingen, video, quotes, …

Tips & tricks
- Houd de actua in het oog.
- Schrijf teksten voor je doelpubliek.
- Bepaal vooraf de timings: wie is verantwoordelijk voor welk aspect van de contentkalender?
- Gebruik een basic spreadsheet om alles in op te lijsten.
Niet vergeten: je contentplan mag nog zo goed in elkaar zitten, je weet pas of het werkt als je alles meet. Wij gebruiken hiervoor onder andere Google Analytics, SEO tools, website analyse tools en analyseren we de resultaten van sociale media.

Heb je nog geen content marketing plan?
Gerelateerde cases
- Een digitale communicatiestrategie voor Nonzerosum Over Nonzerosum Nonzerosum biedt bedrijven juridische ondersteuning bij hun strategische ontwikkeling. Ze lossen, op project- of op interimbasis, de juridische vraagstukken […]
Denk aan je portefeuille
Wist je dat je voor heel wat van onze diensten een subsidie kan aanvragen via de KMO portefeuille?