De krapte op de arbeidsmarkt is een feit. De ideale kandidaat voor de job vinden is daarom een uitdaging. Hoe kan je ervoor zorgen dat jouw bedrijf de beste vis aan de haak slaat? En dat je deze dan nog eens kan houden ook.
Net zoals je klanten moeten overtuigd moeten worden van je merk, moeten ook je toekomstige werknemers overtuigd worden, en eens ze dat zijn, moeten ze dat liefst ook blijven. Daarom is het belangrijk om rond employer branding te werken. 89% van de passief werkzoekenden overweegt een nieuwe baan, indien deze exact biedt wat ze willen. Maar hoe zorg je ervoor dat jij ze net datgene biedt waar zij naar op zoek zijn? Dat is waar recruitment en marketing en steeds meer in elkaar schuiven. Onderscheid jezelf door te laten zien waar je als organisatie voor staat en waarom je zo’n fantastisch bedrijf bent. (Nijskens, 2019)
Waarom employer branding?
Wie aan employer branding werkt, zal merken dat vacatures snel worden ingevuld. Hierdoor kunnen teams op volle krachten draaien en veel bereiken. Dit zorgt op zijn beurt voor blijere medewerkers en betere diensverlening aan klanten en dat zorgt dan weer voor meer ruimte en energie voor innovatie. Daardoor krijgt het bedrijf ook betere resultaten. Meer en meer managementteams zien daarom ook het nut van employer branding in. (Zwemmer, 2018)