De uitdaging
- In-house alle communicatie voor Visix opstarten
- Bestaande communicatie samenbrengen in een communicatiestrategie
- Nieuwe Drupal website: project management en conversieoptimalisatie
- Vanuit de contentstrategie een contentplan opmaken voor de verschillende kanalen
Visix: Retail – Standenbouw – Events
Visix is uw partner in outdoor communicatie voor de visibiliteit van uw merk. Zij zijn gespecialiseerd in oplossingen voor retail, standenbouw en evenementen en leveren hun producten zowel bij kleine als grotere accounts binnen verschillende sectoren.
Onze aanpak
Communicatiestrategie
We maakten een analyse van de huidige communicatie en werkten een volledig, op maat gemaakte communicatiestrategie uit voor Visix. We deden hetzelfde voor hun specifieke “poefjescampagne”. De poefjescampagne is een wedstrijd die wij opzetten waarbij mensen hun eigen poef konden ontwerpen. De 3 winnaars kregen hun eigen ontworpen poef thuisgestuurd.
Conversieoptimalisatie – nieuwe website
Voor de opmaak van de nieuwe site van Visix, deden we een zoekwoordenonderzoek. We willen namelijk perfect weten op welke zoektermen onze doelgroep zoekt. Na afloop kon alle content aangemaakt worden: voor de nieuwe site, de sociale media kanalen, nieuwsbrieven…
Contentplan
Volledig in lijn met de communicatiestrategie zetten we een contentplan uit voor alle communicatiekanalen van Visix:
- Social media: Instagram, Facebook en LinkedIn
- Blogberichten
- Content voor de nieuwe website
- Social media advertising op Facebook voor de “Poef erop – campagne”
- E-mailmarketing
Geslaagd met vlag en wimpel!
Niet alleen de “Poef erop – campagne” was een succes, maar ook de communicatiemix voor de branding van Visix. Binnen een periode van een jaar bereikten we volgende resultaten:

26%
meer websitebezoekers

54%
meer Instagram volgers

32%
meer Facebook volgers