De uitdaging
Communicatieanalyse
- Communicatieplan uitwerken en implementeren
- Pinpoint’s online marketeer ging ter plaatse ondersteuning bieden
Onze aanpak
Analyse
We organiseerden zelf in-depth interviews met bestaande klanten. Het doel was om zo de communicatie met bestaande en toekomstige klanten te verbeteren.
Communicatiestrategie
De analyse lag aan de basis van de volgende stap: een goed uitgedachte communicatiestrategie. Onze expert content marketing werkte een volledige strategie en bijgaand contentplan uit.
SEO optimalisatie
Er werd een zoekwoordenonderzoek gedaan ter voorbereiding van de SEO optimalisatie voor de nieuwe website. Met dit als basis kon de digitale marketeer verder om aangepaste content voor de site uit te werken.
Content plan
Als gevolg van de content strategie, werkte onze online marketeer een praktische content kalender uit voor de volgende acties:
- Sociale mediakanalen: Facebook – LinkedIn – Twitter
- Blogs
- Content van de website
- Social media advertising
- Nieuwsbrieven (email marketing)
- Folder-Flyer
Onze sociale media kanalen dragen bij aan meer dan 20% van onze conversies.