Black Friday: 5 manieren om je verkoop digitaal te boostenBlack Friday: 5 manieren om je verkoop digitaal te boostenBlack Friday: 5 manieren om je verkoop digitaal te boostenBlack Friday: 5 manieren om je verkoop digitaal te boosten
  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Blog
  • Over ons
  • Jobs
  • Contact
✕
  • Home
  • Algemeen
  • Black Friday: 5 manieren om je verkoop digitaal te boosten
employer branding
7 tips om op te vallen in een overvolle mailbox
9 januari 2019

Black Friday: 5 manieren om je verkoop digitaal te boosten

22 november 2018

Al enkele jaren staat ‘Black Friday’ hoog op de agenda van de Belgische consument en handelaar. Het is een fenomeen dat zijn oorsprong vond in Amerika. Deze dag na Thanksgiving geeft het startschot voor het begin van het seizoen van de kerstaankopen. Veel winkels genereren op deze dagen hun beste omzet. Om mensen naar de winkels te lokken, adverteert men vaak met grote kortingen.

Cyber Monday is dan weer de online variant en staat voor de officiële start van het online shopping seizoen. Dat sociale media het uitgelezen medium is om consumenten te bereiken staat dan ook als een paal boven water. Deze blog geeft je 5 tips om de verkoop via sociale media te boosten.

1. Promoot je producten op sociale media

Veel mensen hebben ad blocking software op hun computer geïnstalleerd, waardoor banners niet altijd het gewenst effect hebben. Platformen, zoals Instagram, Twitter en Facebook zijn meestal immuun voor zo’n software, waardoor advertenties en gesponsorde content zijn weg vindt naar de tijdslijn. Handig is bijvoorbeeld Instagram Stories dat ideaal is om een sneak peek te lanceren over de allerbeste koopjes op Black Friday.

2. Zorg voor levendige foto’s met minimale tekst

Mooie, opvallende en vooral relevante foto’s trekken de aandacht van je klanten. Zet een minimale hoeveelheid tekst op je afbeelding. Te veel tekst op een beeld zal het bereik negatief beïnvloeden. Beperk je tot één catchphrase die de klant moet aanzetten om verder te klikken. Wat steeds werkt zijn kortingspercentages: ‘tot 50% korting’.

3. Zorg voor beknopte copy bij je beeld

Een foto is het eerste wat de aandacht trekt van de consument maar de content is net zo belangrijk. Keep it simple! 90 tekens of minder is de maatstaf op social media. Voeg kortingsacties en aanbiedingen toe. Woorden zoals ‘nu’, ‘vandaag’ en ‘tijdelijke aanbieding’ kunnen aangeven hoe belangrijk het is om snel te reageren. Stel vragen om je publiek erbij te betrekken, feedback op producten te krijgen en je klanten te laten zien dat ze ertoe doen. Vaak wordt vergeten om de originele prijs van een product te vermelden. Consumenten weten immers niet wat 50% korting betekent op een product waarvan de originele prijs niet is geafficheerd.

4. Promoot je producten via e-mail

Een sprekende subjectline is cruciaal voor een promotionele e-mail. Zorg dat je e-mail opvalt tussen die tientallen promotionele e-mails die de ontvanger dagelijks ontvangt. Emoji’s kunnen hierbij een oplossing zijn maar overdrijf er niet mee! Zeggen wat je aanbiedt is ook van groot belang! Gebruik zeker mooie beelden maar zorg dat je copy ook goed zit. Sommige e-mail clients blokkeren immers eerst de HTML en zorgen ervoor dat afbeeldingen niet automatisch worden weergegeven. Verlies ook je landingspagina niet uit het oog!

5. Gebruik wat extra eye-candy

Bereid alles goed voor en plan alle posts van te voren goed in. Verander je omslagfoto. Maak een aparte landingspagina voor Black Friday waar al je producten uitgelicht worden. Verander je bio op instagram en promoot die landingspagina op alle kanalen. Black Friday vraagt voor extra eye-candy. Zorg voor mooie productfoto’s uit je winkel, een glitter effect op de achtergrond of een grappige GIF, probeer op te vallen tussen de massa. Posts met een tikkeltje emotie hebben altijd de kans om meer viraal te gaan.

Hermine Verschueren
Hermine Verschueren

Lees ook

online shopping
18 november 2020

Hoe keren je digitale klanten tevreden terug


Lees meer
crisis communicatie impact team

crisis communicatie team

1 april 2020

Communicatie in tijden van crisis


Lees meer
Employer branding
1 april 2020

Het DNA van een ondernemer


Lees meer
© Pinpoint - algemene voorwaarden - privacy
Onze website maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren. Met deze cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website.
Cookie instellingenAanvaarden
Manage consent

Privacy

Pinpoint-solutions maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren. Met deze cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site.
Analytics
Deze cookies worden gebruikt om na te gaan hoe gebruikers op onze website surfen. Metrics die worden gebruike zijn: bezoeken, bounce rate & medium.
Noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk om de website op een correcte manier te laten functioneren. Gegevens die worden verzamelijk zijn anoniem.
OPSLAAN & ACCEPTEREN