7 tips om op te vallen in een overvolle mailbox7 tips om op te vallen in een overvolle mailbox7 tips om op te vallen in een overvolle mailbox7 tips om op te vallen in een overvolle mailbox
  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Blog
  • Over ons
  • Jobs
  • Contact
✕
  • Home
  • E-mail
  • 7 tips om op te vallen in een overvolle mailbox
Black Friday: 5 manieren om je verkoop digitaal te boosten
22 november 2018
Communicatieplan
How to: communiceren met jouw klanten
14 januari 2019

7 tips om op te vallen in een overvolle mailbox

9 januari 2019
employer branding

E-mailmarketing is één van de krachtigste communicatiemiddelen van je organisatie want je abonnees zijn vaak heel warme leads. De eindejaarsperiode staat voor de deur en dus is de mailbox van je consument drukker dan ooit met tal van aanbiedingen, cadeaus en acties. Opvallen in een overvolle mailbox is dus de boodschap. Hieronder 7 tips en voorbeelden van e-mailmarketing dat werkt.

1. Zorg dat je onderwerp aanzet tot openen

Wist je dat een gepersonaliseerde onderwerpregel ervoor zorgt dat je e-mail meer kans heeft om geopend te worden? Het onderwerp van je e-mail is tenslotte het allereerste wat de lezers van je nieuwsbrief zien. De delete-knop is snel ingedrukt bij een slechte onderwerpsregel.

Het schrijven van een goed onderwerp vraagt de nodige tijd en inspanning. Probeer vanaf het eerste moment je lezer meteen aan te spreken. Dit kan je al doen door bv. de voornaam te gebruiken.

Personaliseer je onderwerpregel

2. Wees origineel en personaliseer

Naast een gepersonaliseerde onderwerpregel, kan je ook dynamische content aan e-mails toevoegen. Dynamische e-mails worden samengesteld op basis van persoonlijke kenmerken, zoals (internet)gedrag, aankoopgeschiedenis of apparaat gebruik. Het aan elkaar koppelen van deze kenmerken zorgt dat je doelgroep je mails sneller gaan openen.

3. Maak je e-mail mobielvriendelijk

Meer dan de helft doet via mobiel een eerste scan van inkomende mails. Zorg dat je e-mail responsive is. Je kan je lezer irriteren als je e-mail niet is aangepast aan zijn/haar scherm.

Gebruik een leesbaar lettertype. Optimaliseer je afbeeldingen voor Retina-schermen, zodat je afbeeldingen er steeds scherp uitzien.

7 tips om op te vallen in een overvolle mailbox

4. Wees kort en krachtig

Vermijd een ‘wall of text’. Niemand leest nog lange doorlopende teksten. Hou je inleiding kort. Gebruik krachtige woorden zoals ‘nu’, ‘60% korting’, ‘laatste kans’. Afbeeldingen zeggen meer dan 1000 woorden.

Maar denk eraan dat sommige mailclients afbeeldingen niet weergeven, zoals bijvoorbeeld Outlook. Zorg dat je actieknop boven of onder je beeld staat.

7 tips om op te vallen in een overvolle mailbox

5. Gebruik één duidelijke call-to-action

Denk op voorhand na over de actieknop van je e-mail. Bijna elke e-mail leidt tot een uiteindelijke conversie. Of dat nu een actie is voor verkoop, een donatie of een bezoek naar de website voor meer informatie. De inhoud en onderwerp van je e-mail laat je best overeenstemmen met je vooropgestelde call-to-action.

6. Benadruk de schaarste

FOMO – Fear Of Missing Out is een krachtige motivator om je abonnees te overtuigen dat ze snel handelen. Het benadrukken van de schaarste zorgt dat je lezers het gevoel krijgen dat ze hun aankopen niet meer kunnen uitstellen.

7. Maak een goede landingspagina

Je e-mail mag nog zo goed zijn, als je landingspagina verwarrend is, dan is de kans op conversie minimaal. Zorg dat je landingspagina aansluit met de inhoud van je e-mail. Kies één doel en vermijd afleiding op je pagina.

Hermine Verschueren
Hermine Verschueren

Lees ook

GDPR voor marketeers
29 januari 2019

GDPR voor marketeers: voor eens en altijd duidelijk uitgelegd


Lees meer
5 tips om de productiviteit te verhogen
16 januari 2019

5 tips om de productiviteit te verhogen


Lees meer
© Pinpoint - algemene voorwaarden - privacy
Onze website maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren. Met deze cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website.
Cookie instellingenAanvaarden
Manage consent

Privacy

Pinpoint-solutions maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren. Met deze cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site.
Analytics
Deze cookies worden gebruikt om na te gaan hoe gebruikers op onze website surfen. Metrics die worden gebruike zijn: bezoeken, bounce rate & medium.
Noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk om de website op een correcte manier te laten functioneren. Gegevens die worden verzamelijk zijn anoniem.
OPSLAAN & ACCEPTEREN