Vanéflon deed beroep op Pinpoint voor het uitwerken van een communicatieplan, de opzet van hun nieuwe website, emailcampagnes, social media activiteit en de opmaak van de huisstijl.
De website van Vanéflon had nood aan een restyling, doordachte usability en een uitbreiding van de content, beschikbaar in 4 talen: Engels, Frans, Duits en Nederlands. Met als doel, meer bezoekers die sneller aan de juiste informatie komen. Niet alleen de structuur en vormgeving pakten we aan, maar ook foto’s en teksten. Een Material Selector werd ingevoerd, waar klanten op een gemakkelijke manier de juiste materialen vinden voor hun product. Daarnaast lanceerden we een productcatalogus waar klanten de productspecificaties op een gemakkelijke manier raadplegen alsook onmiddellijk een quote kunnen aanvragen via de website. De homepage bundelt alle belangrijke informatie én dit in een responsive omgeving waar ook mobiel centraal staat.
Key features van de website:
- Kennisplatform
- Material selector
- Product catalogus
- Downloadable content
- Offerte aanvragen in productpagina
Bezoekers raadplegen en downloaden ook gemakkelijker datasheet, certificaten en catalogi. Waar voorheen SEO niet in de aandacht stond, optimaliseerden we de nieuwe website volledig om betere organische resultaten te verkrijgen.
Naast de website kozen we er ook voor om het LinkedIn kanaal verder uit te breiden. Zo communiceren we efficiënter naar klanten en bezoekers .
E-mailcampagnes zetten we op om klanten efficiënter te bereiken en traffic naar de website te genereren.
Het resultaat van de aangename en geslaagde samenwerking zijn een performante website en impactvolle campagnes.