E-mailmarketing

E-mailmarketing, nog steeds één van de meest rendabele marketingkanalen dat er bestaat. E-mail is al jaren oud, maar wordt nog altijd het meest gebruikt als direct communicatiekanaal. Het is een middel dat je sterk kan inzetten om bijvoorbeeld meer bezoekers naar jouw website te leiden.

Het belang van een goede e-mailstrategie

Via e-mail kan je snel en gemakkelijk je klanten en prospecten bereiken. Via een nieuwsbrief kan je een eerste stap zetten. Helaas is de e-mailbox van jouw doelgroep al overvol. Hoe val je op tussen al de ongelezen berichten? Met een opvallende onderwerpsregel kan dit al lukken, maar om je doelgroep te blijven interesseren, heb je een strategie nodig.

Een e-mail sturen hoeft niet altijd commercieel te zijn, denk bijvoorbeeld aan welkomst-, verjaardags-, bedankings- of leveringsmails. Dit type e-mails zorgen voor een goede relatie van jouw klant.

E-mail automation

Een e-mailproces kan je ook volledig laten automatiseren. Dit gebeurt aan de hand van allerlei factoren zoals klikgedrag, aankoopgedrag, bezochte webpagina’s,… Ieder bedrijf heeft een aparte benadering nodig.

Het marketingplan is steeds de leidraad van hoe je je marketing gaat automatiseren. E-mail is slechts één kanaal dat je gaat inzetten. De combinatie met je andere kanalen is juist zeer sterk.

E-mailadressen verzamelen

Het starten van e-mail marketing begint bij een database. Hoe verzamel ik op een correcte manier bruikbare e-mailadressen? Er bestaan verschillende technieken, bijvoorbeeld lead generation via de website, gebruik van sociale media kanalen…

Totaal geen idee hoe je eraan begint? Of wil je je e-mail strategie naar een hoger niveau tillen? Als e-mailexperten doen wij dit graag voor jou.

Cathy, digitale consultant

Wil jij je e-mailmarketing overlaten aan experts?

Kom langs voor een gezellige babbel.

Ken jij onze andere expertise domeinen?