Let’s make some stories together

Verhalen zijn al zo oud als de mensheid. Mensen houden van verhalen die hen raken, die interactie uitlokken. De kunst van het verhalen vertellen vind je terug in de filmindustrie, in verschillende culturen, maar ook in de marketing en communicatie sector.

Het klassieke communicatie en marketing model waarbij informatie gepusht wordt naar klanten of prospecten werkt niet meer. Storytelling gaat over het raken van je publiek door authentieke verhalen te matchen met je merk. Het is een essentieel onderdeel van je content strategie.

Hoe gaan we tewerk?

Een grondige kennis van je doelgroep(en) is van essentieel belang. We analyseren de data die voorhanden is en onderzoeken we dit verder. We stellen doelgroepen en persona’s op voor jouw merk. De definitie van deze doelgroepen is belangrijk voor andere aspecten binnen content marketing, zoals de opmaak van je contentplan, e-mailmarketing, sociale media strategie, online advertising…

Het verhaal en de boodschap die we brengen is afhankelijk van het moment in de customer journey en het kanaal. We luisteren naar jouw klanten en prospecten en creëren verhalen die gedrag beïnvloeden en merkervaringen veranderen.

Het versterkte effect van storytelling

De merkenstrategie, SEO en storytelling zijn één geheel en versterken elkaar nog extra als ze goed uitgedacht zijn. Schenk ook aandacht aan je SEO bij het implementeren van je storytelling.

Wij zorgen voor een coherente samenhang. Onze experten schrijven verhalen die je merk doen dromen over de toekomst, rekening houdend met de huidige waarden en normen binnen de strategie van je bedrijf.

Bart, digitale consultant

Wil jij je klanten overtuigen met een mooi verhaal?

Onze andere expertises al ontdekt?

Gerelateerde cases