De uitdaging
- Online marketing verder zetten tijdens afwezigheid van een collega
- Verbeteringen aanbrengen waar nodig over alle facetten van online marketing heen
Volvo Trucks is één van de leiders in de truckerswereld. Voor een tijdelijke vervanging van een collega kwam digitale consultant Cathy ter plaatse om de digitale marketing verder te zetten.
Onze aanpak
Website optimalisatie
Bij het nader bekijken van de website werd duidelijk dat de website nood had aan een optimalisatie. Dit zowel op technisch vlak als SEO. Via de resultaten in Crownpeak zagen we dat er verbetering nodig was. Na de optimalisatie merk je duidelijk de geleverde inspanningen.
Sociale media
De sociale media kanalen die Volvo Trucks gebruikte konden een frisse wind gebruiken. We besteedden meer aandacht aan Instagram en Facebook. LinkedIn optimaliseerden we. Eveneens zetten we een Facebook advertisingcampagne op om de Volvo FH25 wat meer in the picture te plaatsen.
De huidige e-mailtemplate namen we stevig onder de loep. We pasten de template aan volgens de do’s en dont’s van e-mailmarketing.
Resultaat
1449
Instagram followers
Stijging van 127,50%
25%
meer bezoekers op de website
70.000
unieke trucklovers bereikt met Facebook advertisingcampagne