De uitdaging
- Ondersteuning van het online marketing team
- Optimalisatie van website en sociale media
- Implementatie van een chatbot
Onze aanpak
Sociale media
De Facebook & LinkedIn accounts hadden een optimalisatie nodig. We startten een showcasepagina op voor Renault Master om de aparte doelgroep van geïnteresseerden in bedrijfswagens te benaderen. We maakten ook een nieuw Instagram account aan. We besteedden extra aandacht aan sociale media om via dit kanaal meer verkeer naar de website te sturen.
Autosalon
We werkten een communicatieplan uit om de aanwezigheid van Renault Trucks op het autosalon onder de aandacht te brengen. Zo werd er onder andere een Facebook campagne opgestart. Er werden verschillende sectoren getest, van zowel de transportsector als managementprofielen. Iedere geïnteresseerde op de stand van Renault Trucks krijgt na het bezoek een bedankingsmail en een reminder aan hun interesse op het salon. Zo houden we de leads ‘warm’ en het sales team contacteert hen later.

Chatbot
Een chatbot is hot en wordt meer en meer belangrijker in het online communiceren met je klant of prospect. Ook Renault Trucks wil met zijn klanten en websitebezoekers snel en gemakkelijk contact hebben. Daarom werd een chatbot gebouwd die ervoor zal zorgen dat iedere bezoeker zo snel en correct mogelijk een antwoord krijgt, zonder de volledige website te doorzoeken. Hoe minder een bezoeker moeite moet doen, hoe blijer die zal zijn. Het moeilijke aan een chatbot is het interpreteren en herkennen van de gestelde vraag. We zetten een zo’n goed mogelijke structuur en gebruiksvriendelijke navigatie op voor een maximale gebruikerservaring.