Rendac is een leidende Europese dienstverlener op het gebied van het ophalen en verwerken van dierlijk restmateriaal. De eindproducten zetten ze om in groene energie en duurzame brandstof.
Open Bedrijvendag
Rendac wenste zijn technologische innovaties en bijdrage aan de circulaire economie in de verf te zetten met een Open Bedrijvendag. Deze Open Bedrijvendag had tot doel om de relatie met de buren te verbeteren. Eveneens wenste men de belangrijkste stakeholders (overheden en intercommunales) meer inzicht te geven in de hoog technologische investeringen die het bedrijf doet op gebied van recyclage en ten voordele van de buurt (geurhinder). Uiteraard wenste men ook (toekomstige) werknemers de kans te geven om hun familie een inkijk te geven in hun werkwereld.
Eerst werkten we een visueel concept uit en als kapstok voor dit visueel concept gebruikten we het begrip “renewables”.
Op basis van dit concept werkten we alle communicatie uit in lijn met de visie van Darling Ingredients over Renewable Energy. De uitnodiging (direct mailing en e-mail), landingspagina, Facebook campagne, posters voor het productie proces en bedrijfsinformatie komen van onze hand.
Het resultaat van deze communicatie?
Het resultaat van onze opendeurdag met als thema ‘duurzaamheid in actie’ was unaniem positief! Niet simpel voor een bedrijf dat tot op heden roepnamen had als ‘vilbeluik’ en ‘stinkkot’. De bezoekers zijn nu onze grootste ambassadeurs geworden. Wij danken Hermine voor haar creativiteit, gedrevenheid en perfecte uitwerking.