MULTIGAS nv is sedert 1959 uitgegroeid tot de grootste onafhankelijke vloeibaar propaan- en butaangas distributeur in flessen en tanks. Ze zochten een partner om hun nieuwe bedrijfstak, de verkoop van inbouwhaarden, in de markt te zetten.
Een strategie voor Fik
Doelstelling van het project is om de strategie uit te zetten voor dit merk en hieraan gekoppeld de communicatie strategie en de merkenarchitectuur. Welke stappen hebben we doorlopen?
- In de eerste stap definiëren we de missie, visie, waarden en strategie van de nieuwe bedrijfstak. In een aantal workshops zetten we de strategische lijnen voor het merk uit.
- Hier bouwen we verder op voor de merkoriëntatie fase. Een merk ontwikkelen start met het bepalen van sterke kernwaarden. Eveneens is er een krachtige marktpositionering nodig om een sterk merk te realiseren. De doelgroep moet het merk herinneren en herkennen.
- Merkcreatie: Daarnaast is een heldere en consistente identiteit essentieel. Een sterk merk is betrouwbaar en onderscheidend. Een krachtige huisstijl geeft vorm aan de gewenste identiteit. De huisstijl communiceert de kernwaarden en zorgt voor herkenning. We geven advies omtrent het toepassen van deze identiteit.
- Merkimplementatie: Om een sterk merk te worden zijn consistentie en goede communicatie essentieel. Belangrijk was een goede lancering van het merk en een communicatie plan voor dit merk op te zetten. Aan de hand van het communicatie plan worden de communicatie middelen (winkelcommunicatie mailings, folder, blogs,…) verder uitgewerkt.
Geslaagde campagne
De impactvolle online en offline communicatie zorgde voor een geslaagde lancering van het nieuwe FIK merk. De opendeur dagen die FIK organiseert zijn succesvol en het winkelpunt is een vaste waarde op de Wiedauwkaai.
