Decupere & Partners is een vooruitstrevend accountantskantoor met 6 vestigingen (Gent, Ieper, Nieuwpoort, Diksmuide, Gits en Geluwe). Ze bieden kwalitatieve diensten aan op vlak van accountancy, fiscaliteit, startersadvies, KMO-subsidies, bedrijfsadvies en juridische dienstverlening.
Een strategie & communicatiestrategie
Op basis van een aantal workshop en een strategie oefening werd een duidelijke koers uitgezet voor DENP (Decupere & Partners). We doen een grondige analyse om de missie, visie, waarden en strategie uit te schrijven. Voor de analyse nemen we alle informatie DENP voorhanden heeft door om volledig zicht te krijgen op de sector, uitdagingen en opportuniteiten.
In een aantal workshops werken we de missie, visie en strategie uit. Een actieplan met prioriteiten, verantwoordelijkheden, timings en budget stelden we op om de strategie te realiseren.
Vervolgens stellen we een communicatiestrategie -en plan op, in lijn met de strategie en het business model. Een greep uit de vragen die we onderzoeken:
- Wat is het doel van de communicatie?
- Wat willen we bereiken binnen welke timing (doelstelling)?
- Wie is de doelgroep?
- Welke media gebruiken ze?
- Hoe kunnen we aanwezig zijn waar de doelgroep is?
- Wat is de boodschap die we hebben?
- Het concept waarmee we naar de klanten gaan?
- Welke communicatie middelen worden er vandaag al ingezet?
- Wat is hun effect?
- Welke wensen we in te zetten?
- Hoe kan de communicatie strategie de sales funnel versterken?
- Welke communicatie middelen en boodschap zetten we in op de verschillende momenten van de customer journey?
Zoals je merkt, heel wat vragen waarop we een antwoord zoeken.
Dit communicatieplan houdt eveneens de rebranding van Decupere & Partners in. In samenwerking met GBL deden we een redesign van het logo, en ontwikkelden we met hen een huisstijlgids als ‘kapstok’ voor alle communicatie.