Wim VerhuurWim VerhuurWim VerhuurWim Verhuur
  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Blog
  • Over ons
  • Jobs
  • Contact
✕
  • Home
  • Cases
  • Communicatieplan
  • Wim Verhuur
Bastiaansen - case Pinpoint communicatiestrategie
Bastiaansen Decoratie
1 juli 2018
Decupere & partners - case Pinpoint communicatieplan
Decupere & partners
1 mei 2018

Wim Verhuur

Wim verhuur - case Pinpoint communicatiestrategie

communicatiestrategie communicatieplan huisstijl

De uitdaging

Wim Verhuur is een bedrijf in volle groei. Ze verhuren en verkopen machines voor bouw- en tuinwerken. Van hoogtewerkers, grondverzetwerkers tot bosmaaiers. Klanten zijn voornamelijk professionele bouwbedrijven en tuinaannemers. In mindere mate verhuren en verkopen ze ook aan particulieren. Belangrijk is dat er op efficiënte en impactvolle manier gecommuniceerd wordt met klanten en prospecten. Dit om de groei verder te ondersteunen.

Onze aanpak

Communicatiestrategie

We stellen een communicatiestrategie en –plan op, volledig in lijn met de bedrijfsstrategie en het businessmodel. Hiervoor doen we een analyse van het bedrijf, hun positionering en de doelgroepen. Volgende vragen komen onder andere aan bod:

  • Wat is het doel van de communicatie?
  • Wat willen jullie bereiken en binnen welke termijn?
  • Wie is de doelgroep?
  • Via welke media bereiken jullie de doelgroep?
  • Met welk concept stappen jullie naar de klant?
  • …

Communicatieplan

Vanuit de strategie maakten we een concreet plan op voor de ontwikkeling van een huisstijlgids en concept als “kapstok” voor alle communicatie.

Corporate identity

De corporate identity, of huisstijl, communiceert de kernwaarden en zorgt voor herkenning. Pinpoint zorgde voor een re-design van het bestaande logo. Het logo werd dus in een nieuw, modern kleedje gestoken. We ontwierpen ook een nieuwe baseline die perfect past bij de waarden en diensten van Wim Verhuur. Een goede baseline spreekt aan en het blijft de klanten bij. Zo zit je merk steeds “top of mind” bij de juiste doelgroep.

We vatten al deze elementen samen in een gids. Hier vinden werknemers en leveranciers alle regels over het gebruik van logo, baseline, kleuren, font… Op die manier gebeurt alle communicatie volgens de huisstijl en zorgen we ervoor dat ons merk consistent naar de buitenwereld toegedragen wordt.

De resultaten

  • Communicatiestrategie en bijhorend plan om het bedrijf verder te laten groeien
  • Duidelijke huisstijlgids, zodat iedereen de corporate id consistent weet te gebruiken
© Pinpoint - algemene voorwaarden - privacy
Onze website maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren. Met deze cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website.
Cookie instellingenAanvaarden
Manage consent

Privacy

Pinpoint-solutions maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren. Met deze cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site.
Analytics
Deze cookies worden gebruikt om na te gaan hoe gebruikers op onze website surfen. Metrics die worden gebruike zijn: bezoeken, bounce rate & medium.
Noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk om de website op een correcte manier te laten functioneren. Gegevens die worden verzamelijk zijn anoniem.
OPSLAAN & ACCEPTEREN