Bastiaansen DecoratieBastiaansen DecoratieBastiaansen DecoratieBastiaansen Decoratie
✕
  • Home
  • Privé: Cases
  • Communicatieplan
  • Bastiaansen Decoratie
Toerisme Vlaanderen - case Pinpoint - kwalitatief onderzoek
Toerisme Vlaanderen
1 augustus 2018
Wim verhuur - case Pinpoint communicatiestrategie
Wim Verhuur
1 juni 2018

Bastiaansen Decoratie

Bastiaansen - case Pinpoint communicatiestrategie

Online communicatie transformatie

Bastiaansen decoratie, een bedrijf met focus op binnenhuisdecoratie stond begin 2017 aan het begin van een transformatie. Om de marktpositie te verstevigen, besloot het bedrijf in te zetten op doeltreffende online en offline communicatie alsook een betere merkbeleving.

Er was nood aan betere communicatie met klanten, een betere merkbeleving, het behoud van autoriteit binnen de sector én groei. Door het analyseren van klantenbehoeften, marktpositie en concurrenten werd de basis gelegd voor een concrete bedrijfsstrategie, een nieuwe website en huisstijl en online communicatie.

Bastiaansen decoratie - case Pinpoint

Onze aanpak

Communicatiestrategie

De bedrijfsactiviteit van Bastiaansen Decoratie is gebaseerd op 4 productgroepen: gordijnen, zonwering, behang en verf. Dit moest dan ook duidelijk doorgetrokken worden in alle communicatie. Niet zonder eerst een uitgebreide markt- en concurrentieanalyse te doen.

Hierdoor kregen we inzicht in behoeften van klanten en werden nieuwe opportuniteiten ontdekt. Bastiaansen moest een andere koers varen dan zijn concurrenten en meer inzetten op actieve communicatie met zijn klanten. Investeren in een nieuw logo, baseline, huisstijl, website en digitale communicatie bleek dan ook dé oplossing om de huidige marktpositie te verstevigen.

Communicatieplan

Huisstijl, logo en baseline

We ontwierpen een sprekend logo en schreven de baseline ‘Sfeer op maat’. Deze tagline vat alle activiteiten van het bedrijf samen: een gepersonaliseerde aanpak voor elke klant. Met het logo in het achterhoofd werd een volledig nieuwe huisstijl ontwikkeld (voor de kleuren konden we rekenen op het advies van de zaakvoerder).

Website

In een intensieve workshop stelde we de briefing op voor de nieuwe site. Op basis hiervan maakten we de wireframes. Deze werden vervolgens gelay-out in WordPress, rekening houdend met de conversie- en usability richtlijnen. Op basis van een SEO analyse, met zoekwoorden onderzoek schreven we de copy.

Sociale media

Ook het beheer van de sociale media kanalen namen we voor onze rekening. We stelden eerst een content strategie op als leidraad voor het contentplan. We zorgden voor een mooie mix in content zodat de klanten van Bastiaansen Decoratie via hun Facebook en Instagram kanaal genieten van interieurtips, promoties…

Resultaat

Het volledig vernieuwd winkelconcept en de sociale media strategie hebben een positieve impact gehad op de omzet.

Contacteer ons

Pinpoint
Zwaantjesstraat 33
9090 Melle
 info@pinpoint-solutions.be
 0473 23 23 69

Facebook Pinpoint   LinkedIn Pinpoint

KMO Portefeuille
© Pinpoint - algemene voorwaarden - privacy
Onze website maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren. Met deze cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website.
Cookie instellingenAanvaarden
Manage consent

Privacy

Pinpoint-solutions maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren. Met deze cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site.
Analytics
Deze cookies worden gebruikt om na te gaan hoe gebruikers op onze website surfen. Metrics die worden gebruike zijn: bezoeken, bounce rate & medium.
Noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk om de website op een correcte manier te laten functioneren. Gegevens die worden verzamelijk zijn anoniem.
OPSLAAN & ACCEPTEREN