De Universiteit Gent lanceert samen met andere partners een hoogwaardig onderzoekscentrum naar het gebruik van grondstoffen. Pinpoint ondersteunt trots de communicatie van het prestigieuze Capture.
Capture gooit hoge ogen. Academici en bedrijven met een zware ecologische voetafdruk slaan de handen in elkaar. Samen willen ze werken aan een gezondere wereld. En dat doen ze in stijl. In 2018 opent men in Zwijnaarde een nieuw onderzoeksgebouw. Dankzij de financiële steun van 15 miljoen euro van internationale en nationale stakeholders wordt Capture uniek in Europa.
Communicatie op hoog niveau
Binnen de universitaire organisatie werd al snel beslist dat de communicatie op een professioneel niveau dient uitgevoerd te worden. Net daarom ontwikkelde Pinpoint een volledig plan van aanpak. Met een glasheldere strategie bouwen we een sterke communicatie uit.
Hermine stond in voor de strategische kant van de zaak en stelde het communicatieplan op. Bart verzorgde de online en offline communicatie tussen professoren onderling en naar buiten toe. Zo is de huidige website één van de vele resultaten van ons werk. Eveneens verzorgden we alle communicatie voor het lanceringsevent.
Uitgebreid project
Drie jaar lang werd uitgebreid achter de schermen gewerkt aan de officiële lancering van Capture.
Het duurt een tijd voor je alle neuzen in dezelfde richting krijgt. Faculteiten en universiteiten werken naast mekaar en in competitieverband. Maar voor dit soort projecten heb je mensen nodig die daarvan afstappen. Een kritische massa een bereidwillige mensen is dan ook ontzettend belangrijk.