Employer branding

Hoe vinden sollicitanten jouw bedrijf? Wat is hun perceptie? Employer branding is hot en nodig om je te wapenen voor de ‘War on Talent’. Maar hoe pak je dit nu concreet aan? Hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf, jouw merk en de cultuur van het bedrijf gekend is bij potentiële werknemers? Door de kernwaarden krachtig te benadrukken, een duidelijke marktpositionering uit te dragen en vertrouwen te communiceren, geraak je al heel ver. Maar employer branding is veel meer dan dat.

Hoe kan Pinpoint je ondersteuning bieden?

Aan de hand van workshops, interviews en focusgroepen gaan we op zoek naar jouw bedrijfsidentiteit. We maken een analyse van de huidige communicatiemiddelen en gaan op zoek naar jouw bedrijfsidentiteit. Wat is het DNA van je bedrijf? Waarom werken collega’s graag voor jouw bedrijf? Waarom zouden sollicitanten voor jouw bedrijf moeten kiezen?

We vertalen de kernwaarden naar een employer value proposition en bepalen waarin jouw bedrijf verschilt van andere. Wat is het unieke verhaal achter het merk? We brengen dit verhaal tot leven op een manier die mensen raakt. We bepalen de emotionele en rationele elementen van het merk. Je collega’s/werknemers zijn immers de ambassadeurs van je merk en je bedrijf. De beloftes die je maakt moeten ook hun verwachtingen invullen. Daardoor bouwt je merk credibiliteit op en zullen collega’s en werknemers deze ook uitdragen.

We gaan deze employer value proposition omzetten naar een creatief concept waarin kandidaten en collega’s zich herkennen. Verder nemen we de communicatiestroom onder de loep van lancering van de vacature tot het aannemen van de kandidaat, evenals de interne communicatie. We stemmen alle vormen van communicatie (product, corporate) op elkaar af.

Hermine, digitale consultant

Wil jij dat sollicitanten jouw bedrijf vinden?

Gerelateerde cases

Denk aan je portefeuille

Wist je dat je voor heel wat van onze diensten een subsidie kan aanvragen via de KMO portefeuille?