Scoor hoger in Google met SEO

SEO of zoekmachineoptimalisatie is een verzameling van acties om met een website of specifieke pagina’s een hogere ranking en dus meer zichtbaarheid in zoekresultaten te behalen. Zoekmachine optimalisatie wordt vaak gelinkt aan zoekwoorden, wat echter achterhaald is. Het heeft enerzijds betrekking op het technische luik van een website en anderzijds ook op de structuur van de content.

Gebruiksvriendelijkheid van je website

Bezoekers willen op een zo’n efficiënt mogelijke manier aan de juiste informatie geraken. Je website leidt hen de weg naar hun zoektocht. Zorg dat je website technisch op punt staat. Zo leest en begrijpt Google veel beter je website.

Mobiele website

Google en andere zoekmachines zoals Bing hechten veel belang aan de mobiele versie van een website. Het is dus van cruciaal belang dat je website op de juiste manier mobiel wordt weergegeven.

Structuur van de content

Het is belangrijk dat de structuur van een website en zijn content logisch is opgebouwd. Afhankelijk van de aard van het product of dienst moet de content structureel onderbouwd zijn. Maar het gaat nog veel verder dan dat. Zijn je URL’s logisch opgebouwd? Maak het de zoekmachine zo gemakkelijk mogelijk om je content te vinden.

Zoekwoorden optimalisatie

Zoekwoorden zijn nog steeds de basis voor SEO, maar je gebruikt ze best op de juiste manier. Technieken als ‘keyword stuffing’ zijn in tegenstelling tot jaren geleden echt uit den boze. Inzetten op relevante zoekwoorden is de boodschap. Doe een zoekwoordenonderzoek om je content te optimaliseren.

Bovenstaande zaken zijn maar enkele criteria waaraan je website best voldoet, maar SEO is nog zoveel meer.

De opkomst van voice search heeft een impact op je SEO

Lees de 5 criteria waaraan jouw website best voldoet.

SEO

Hoe gaan we te werk?

Het is van groot belang dat we een bedrijf leren kennen, de cultuur opsnuiven en het doel van de website afbakenen. Alleen zo kunnen we de correcte aanbevelingen formuleren.

Analyse van de website

Door een website grondig onder de loep te nemen en de Google Analytics resultaten van naderbij te bekijken, kunnen we een correcte analyse maken en een nulmeting bepalen.

Plan van aanpak

We stellen een actieplan op met to do’s die nodig zijn op zowel technisch als inhoudelijk vlak.

Zoekwoordenonderzoek en structuur

Door een uitgebreid zoekwoordenonderzoek kunnen we nagaan welke zoekwoorden goed scoren en welke content we dus kunnen optimaliseren. Maar het gaat verder dan dat. We schrijven, schrappen en brengen een logische structuur aan.

Resultaten evalueren

We bezorgen je rapporten met resultaten om onze inspanningen aan te tonen. SEO is helaas geen exacte wetenschap. Maar door de resultaten regelmatig te analyseren, kunnen we verder optimaliseren en je inzicht bieden in de sterktes en zwaktes van jouw website.

Bart, digitale consultant

Wil je je online zichtbaarheid vergroten?

Onze andere expertises al gezien?

Gerelateerde cases