Wim Verhuur logo

De uitdaging

Wim Verhuur is een bedrijf in volle groei. Ze verhuren en verkopen machines voor bouw- en tuinwerken. Van hoogtewerkers, grondverzetwerkers tot bosmaaiers. Klanten zijn voornamelijk professionele bouwbedrijven en tuinaannemers. In mindere mate verhuren en verkopen ze ook aan particulieren.

Belangrijk is dat er op efficiënte en impactvolle manier gecommuniceerd wordt met klanten en prospecten. Dit om de groei verder te ondersteunen.

Onze aanpak

Communicatiestrategie

We stellen een communicatiestrategie en –plan op, volledig in lijn met de bedrijfsstrategie en het businessmodel.
Hiervoor doen we een analyse van het bedrijf, hun positionering en de doelgroepen.

Volgende vragen komen onder andere aan bod:

  • Wat is het doel van de communicatie?
  • Wat willen jullie bereiken en binnen welke termijn?
  • Wie is de doelgroep?
  • Via welke media bereiken jullie de doelgroep?
  • Met welk concept stappen jullie naar de klant?

Communicatieplan

Vanuit de strategie maakten we een concreet plan op voor de ontwikkeling van een huisstijlgids en concept als “kapstok” voor alle communicatie.

Kanalen
Wim Verhuur hard work

Corporate identity

De corporate identity, of huisstijl, communiceert de kernwaarden en zorgt voor herkenning. Pinpoint zorgde voor een re-design van het bestaande logo.
Het logo werd dus in een nieuw, modern kleedje gestoken.

We ontworpen ook een nieuwe baseline die perfect past bij de waarden en diensten van Wim Verhuur. Een goede baseline spreekt aan en het blijft de klanten bij. Zo zit je merk steeds “top of mind” bij de juiste doelgroep.

We vatten al deze elementen samen in een gids.
Hier vinden werknemers en leveranciers alle regels over het gebruik van logo, baseline, kleuren, font… Op die manier gebeurt alle communicatie volgens de huisstijl en zorgen we ervoor dat ons merk consistent naar de buitenwereld toegedragen wordt.

De resultaten

  • Communicatiestrategie en bijhorend plan om het bedrijf verder te laten groeien
  • Duidelijke huisstijlgids, zodat iedereen de corporate id consistent weet te gebruiken!
Hermine Verschueren, zaakvoerder Pinpoint

Overtuigd? Word onze nieuwe case!

Heeft deze case je geïnspireerd?
Wij maken van het project in jouw bedrijf graag onze volgende
“Case in de kijker”.
Wij werken zowel op interim– als op projectbasis.
We bespreken vooraf de targets die je wil behalen, zetten een
actieplan op en evalueren elke maand de KPI’s.

Tot snel?

Andere succesverhalen

Contact