fbpx
Arcadis employer branding
Arcadis
21 mei 2019

Een digitale communicatiestrategie voor Nonzerosum

een-digitale-communicatiestrategie-voor-nonzersosum-pinpoint-solutions-case

Over Nonzerosum

Nonzerosum biedt bedrijven juridische ondersteuning bij hun strategische ontwikkeling. Ze lossen, op project- of op interimbasis, de juridische vraagstukken van hun klanten op. Zaakvoerders Stephanie Blommaert en Tom Van Nieuwerbugh nemen dus de juridische zorgen van hun klanten weg. Referenties als Vandemoortele en Showpad hebben al bewezen dat hun no-nonsense aanpak werkt. Actief zijn in een B2B-omgeving vraagt ook om een goede communicatie. Om die helemaal op punt te stellen gingen Stephanie en Tom in zee met ons met als basis een sterke digitale communicatiestrategie voor Nonzerosum.

De uitdaging

  • Een digitale communicatiestrategie uitwerken en implementeren met focus op een nieuwe website
  • Een content plan opstellen

Onze aanpak

Eerste stap: strategische workshop

Hoe pakten we dit aan? De eerste stap bestond uit een strategische workshop met Stephanie en Tom. De bedoeling? Op zoek gaan naar het verhaal en de identiteit van Nonzerosum, de basis van een goede communicatiestrategie. Wie zijn ze? Welke doelgroep hebben ze voor ogen? Welke diensten bieden ze aan? Wat zijn de USP’s? Waar staan ze voor?

Website als visitekaartje

In een tweede stap legden we de communicatiekanalen vast in een digitale communicatiestrategie. LinkedIn en e-mail waren de beste keuzes voor Nonzerosum, maar vooral de website moest het nieuwe visitekaartje worden. De strategische beslissingen uit die eerste workshop werden stuk voor stuk vertaald naar een nieuwe structuur, opbouw en content. Alles in een nieuw jasje, maar uiteraard met de principes van SEO voor ogen.

Content, content, content

Content vraagt evengoed om een plan. Het moet immers mee evolueren om klanten te blijven boeien en antwoorden te geven op wat ze zoeken. Zo voorzien we de LinkedIn-pagina van Nonzerosum wekelijks van posts, sturen we maandelijks mailings uit, maken we infographics en schrijven we blogs. Daarnaast schreven we een e-book, waar ook een dripcampagne bij hoort om de lancering in de kijker te zetten, ontwikkelden een ‘hebt u een interim jurist nodig?’-test. Kortom, alles wat nodig is om hun communicatie relevant te houden.

Het resultaat

175 % meer bezoekers

De resultaten mogen er zijn! Sinds we aan de slag gingen (september 2018) tot nu (mei 2019) surften er maar liefst 175% extra bezoekers naar de website. Ze vonden er klaarblijkelijk ook hun gading, want het aantal nieuwe gebruikers steeg met 168% en het aantal contactopnames via de website verdubbelde zelfs. Het beste bewijs dat een goed uitgekiende communicatiestrategie uw bedrijf kan helpen verder groeien. Pinpoint staat tot uw dienst

Recht in combinatie met business is ons ding, in gerichte marketing zijn we minder thuis. Pinpoint ontzorgt ons gelukkig op dat domein. Op basis van onze input sturen ze de juiste boodschappen door via de juiste kanalen en koppelen hun progressie terug. Door hun inspanningen stijgt onze naamsbekendheid en genereren we meer sales. Ze houden ook rekening met onze input, ons budget en denken mee. Fijne samenwerking!

Stephanie Blommaert en Tom Vannieuwerburgh, partners

 

 

Buy now