Interne communicatie

Pinpoint versterkt je merk

De wereld verandert snel en je bedrijf moet mee. Hoe blijf je competitief, hoe vind je de juiste medewerkers en meer nog: hoe zorg je dat ze graag voor je blijven werken? Hoe ontwikkel je een sterk merk dat betrouwbaar is en inspireert? We geven je graag het antwoord.

 

Sterke branding start van binnenuit

Het verhaal achter je merk is de essentie. Een goed merk opbouwen start van binnenuit. Want goede communicatie verbindt mensen, met elkaar, met je organisatie en met je merk. Merken moeten mensen raken, zowel je medewerkers als je klanten.

  • Je merk moet relevant zijn voor mens en maatschappij: een sterk merk staat voor vertrouwen
  • Medewerkers moeten deel willen uitmaken van je organisatie: een sterk merk biedt solidariteit, erkenning, geborgenheid.
  • Klanten moeten een reden hebben om voor jou te kiezen.
  • De kracht om je merk succesvol te verbinden met je klant zit bij je medewerkers.

 

Hoe kan Pinpoint jouw bedrijf ondersteuning bieden?3 percent rule

Wij bouwen aan je merk van binnenuit. Want wist je dat 3 procent van de mensen in je bedrijf de perceptie van 90% van je werknemers beïnvloedt? Via een sociale analyse determinere wij die ‘influencers’ of bruggenbouwers binnen je bedrijf. We hebben ze nodig om je organisatie succesvol te transformeren of de samenwerking binnen jullie teams te optimaliseren.

Daarna bouwen we een sterk intern communicatieplan op, afgestemd op de noden van je organisatie en de persoonlijkheid van je influencers. Want een sterke interne communicatie helpt de waarden, de missie, de visie en de strategie van je bedrijf uit te dragen naar al je medewerkers. Zij stralen dat imago verder uit naar je klanten en maken je bedrijf aantrekkelijk voor toekomstige medewerkers. Zo gaan internal branding, corporate branding,  employer branding en business consumer branding perfect hand in hand.

 

Pinpoint maakt voor jou het verschil:

  • We analyseren je organisatie aan de hand van een elektronische enquête. We peilen naar de onderlinge relaties van je medewerkers, je teams en de netwerken binnen je bedrijf. We benchmarken de resultaten ten opzichte van sectorgenoten.
  • Vervolgens bekijken we je onderneming met een ervaren oog voor bedrijfsstrategie, branding en communicatie. Loopt jouw interne communicatie op wieltjes? Hoe efficiënt werken je medewerkers samen? Hoe zit het met het teamgevoel?
  • Samen stellen we een plan van aanpak op voor jouw onderneming. Na een grondige analyse gaan we aan de slag om je teams voeling te geven met je organisatie en je dienst of product. Zo bouwen we aan je merk van binnenuit. Het resultaat: een sterkere internal – , corporate – , business consumer – én employer branding.

 

De voordelen voor jouw organisatie:

  • Efficiënte interne communicatie
  • Sterke employer branding
  • Krachtig en authentiek merk dat vertrouwen uitstraalt
  • Goed werkende teams
  • Vlotte transformatieprojecten met de juiste mensen
  • Samenwerken op een hoger niveau

 

Kapitein Martijn Mobach, Managing Director Hanzevast Shipping

“Mensen en organisaties willen groeien.  Mensen kunnen zonder organisaties, andersom lukt niet.  Daarom is communiceren van mens tot mens de basis van een competitieve organisatie.  Groeien start met communicatie”

Uit: Interne keuken, door Guy Ooms

Hermine, digitale consultant

Wil jij je medewerkers verbinden via krachtige interne communicatie?

Gerelateerde cases

Denk aan je portefeuille

Wist je dat je voor heel wat van onze diensten een subsidie kan aanvragen via de KMO portefeuille?