Conversie- en websiteoptimalisatie

Conversieoptimalisatie is het ondernemen van acties om ervoor te zorgen dat de bezoekers van je website precies uitvoeren wat jij wenst. Bij elke website is deze doelstelling anders.

Een webshop zal er bijvoorbeeld op gericht zijn om de klant te doen kopen: de conversie is hier het aankopen van een product. Bij een diensten website kan het invullen van een formulier een conversie betekenen.

Het kan heel goed zijn dat je voor éénzelfde website zelfs verschillende conversiedoelen hebt. Om deze conversies te doen stijgen, wat het hoofddoel is van elke website, kan het verplaatsen van bijvoorbeeld de knop ‘kopen’ al een enorme invloed hebben.

Meet het aantal conversies

Belangrijk is om het aantal conversies te meten. De meeste gebruikte tool hiervoor is Google Analytics. Het doel van conversie optimalisatie is namelijk om je omzet of leads naar omhoog te brengen. Daarom is het belangrijk dat je op een onderbouwde manier de site gaat aanpassen.

Wij gaan het gedrag van jouw bezoeker onderzoeken via allerhande technieken. Eenmaal het gedrag of de flow van je bezoeker gekend is, kunnen we de website veel gerichter aanpassen aan deze “online customer journey”.

Grote webshops zoals bol.com doen bijvoorbeeld zeer regelmatig kleine aanpassingen aan hun website, dit alleen maar om ervoor te zorgen dat jij zo snel mogelijk een aankoop doet.

Laat je klanten converteren

Hoe gebruiksvriendelijker de website, hoe meer kans dat je klant de verwachte actie zal ondernemen. Een website is immers geen statisch gegeven, maar een alledaagse tool die je helpt om meer opbrengst te gaan genereren. Wij onderzoeken wat de verbeterpunten zijn op je website.

Cathy, digitale consultant

Heeft je website optimalisatie nodig?

Onze andere expertises al gezien?